Çarşamba, Nisan 04, 2012

Tiyatro Anadolu-DOYÇLAND

Devlet Konservatuvarı bünyesinde faaliyet gösteren Anadolu Üniversitesi Tiyatro Topluluğu TİYATRO ANADOLU, Almanya’ya göçün 50. yılı kutlama etkinlikleri kapsamında Almanya’nın Köln şehrinde dünya prömiyeri yapan DOYÇLAND: Dünyanın Rengi” adlı oyunu ile turneye çıkıyor.
Anadolu Üniversitesi,  uzaktan öğretim gören Açıköğretim, İktisat ve İşletme Fakültesi öğrencilerini bu kez tiyatro salonunda bir araya getirecek. Beliz GÜÇBİLMEZ’in yazdığı, Erol İPEKLİ’nin yönetmenliğini üstlendiği oyunla TİYATRO ANADOLU, Anadolu Üniversitesi’nin Eskişehir’de yarattığı sanatsal ortamı Anadolu’nun farklı şehirlerindeki Açıköğretim öğrencilerine taşıyacak.  DOYÇLAND: Dünyanın Rengi” Antalya ve Konya’da, Devlet Tiyatrolarının sahnelerinde seyirci önüne çıkacak.
Erdinç Anaz’ın koreografisini, Oktay Köseoğlu’nun müzik direktörlüğünü , Ersen Tunççekiç’in ışık tasarımını,  Aylin Aydoğdu’nun ise kostüm ve dekor tasarımını gerçekleştirdiği oyunda; Arif Pişkin, Atilla Savumlu, Ediz Akşehir, Berk Kırlak, Aylin Aydoğdu, Nazan Yerli, Ezgi Uzşen, Arzu Turan ve Simten Demirkol rol alıyor.

Oyunun Öyküsü:
Hâlihazırda Almanya'da yaşayan Türklerden oluşturulacak bir grupla bir türkü gecesi düzenlenecektir. Topluluğa katılmak için her biri ayrı nedenlerle ve farklı altyapılardan gelen bu kişiler, türküler aracılığıyla geçmiş ve gelecek arasında yeni bir serüvene adım atarlar. Hem aralarındaki ilişkilerle hem de kendi kişisel hikayeleri ile; yabancı olmak, göçmen olmak, yurtsuz olmak, yerini bulamamak gibi kavramlar üzerine kurulu hayatlarından kesitler sunarlar. “Kendi türkülerini” bizlerle paylaşırlar.

“DOYÇLAND: Dünyanın Rengi”   8 Nisan 2012 Pazar Antalya’da, 9 Nisan 2012 Pazartesi Konya’da ücretsiz olarak sergilenecek. Davetiyeler illerdeki Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Bürolarından temin edilebilecek.

Program:
Antalya
8 Nisan 2012- Pazar          Saat: 20.00
Antalya  Devlet Tiyatrosu (Haşim İşcan Kültür Merkezi)

Hiç yorum yok: