Pazartesi, Nisan 09, 2012

Kültürlü Kalite Sempozyumu

Dün Akdeniz Üniversitesi'nin o güzel kampüsü içinde yer alan Atatürk Kültür Salonu'nda yapılan 2.Akdeniz Kalite Sempozyumu'ndaydım. Bir gün boyunca kalite ve kültürün, kurumsal gelişime olan etkisi konuşuldu. Sizi kalite konularıyla sıkmak istemiyorum da günün finalinden kısaca bahsetmek istiyorum.

Programa göre saat 16.15te Ahmet Şerif İzgören'in 45 dakikalık bir konuşması olacaktı. Sevgili memleketimde her zamanki gibi bir zaman problemi yaşandı ve saat 17:00de başlayabildi. O kadar sevecen ve saygılı bir insan ki Şerif Bey, prensiplerini ortaya koyduğu nezaketini algılayamayan dinleyicileri dahi güleryüzle uyarmakla yetindi. Prensiplerinin sebebini açıkladığında daha konuşmasının ilk dakikalarındaydı. Önceleri İzgören&Akın Eğitim Firması ile irtibatım olduğu için kitaplarına ve CD ortamında sunulan konuşmalarına aşina olmama rağmen ayrı bir saygı duydum kendisine. Birkaç genel kültür sorusu ile başladı. Özümüzü ne kadar tanıdığımızı ortaya koyan sorulardı. Birçok kişinin de bu konudaki zayıflığı ortaya çıkmış oldu. İtiraf etmek gerekirse ben de, dünyadaki ilk felsefe okulunu Aristo'nun kurmuş olduğunu bilmeme rağmen, yer konusunda yanıldığım için kendime kızanlardandım... Ben acaba daha ne yapabilirim şeklinde düşünedururken;...

Çıkışta sempozyuma birlikte katıldığım arkadaşımla sertifikalarımızı almak üzere bankoların önüne gittiğimizde neredeyse üzerimden insan ayıkladım desem yeridir. bir de benim gibi ufak tefek olunca bir baktım ki ezilip gitmişim. halbuki kendimce Şerif Bey'in konuşmasının coşturduğu insani duygularla saygı içinde "Kolay gelsin, benim adım şu sertifikamı alabilir miyim lütfen" derken masaya yapıştım birden...

Bizim insanımız bir konuyu dinliyormuş gibi yapıyor ama dinlemiyor ve dinlese de anlamıyor, anlasa da saygısızlık, kültürsüzlük o kadar ruhuna işlemiş ki uygulayamıyor. Bunu yazarken bile ayıp mı bu şekilde bir ifade kullanmam ya da çok mu pesimist bir yaklaşım diye düşünüyorum ama içimde çoook kuvvetli bir his Aziz Nesin'i hatırlatıyor. Nur içinde yatsın, son zamanlarında söylediği sözler hala kulağımda...

Az bile...

      

Hiç yorum yok: