Çarşamba, Aralık 14, 2011

Paçalı Mantı



Dün akşam bayat ekmeklerden bir yemek yaptım. ev halkını akşam parmaklarını yemekten zor kurtardım. bu kadarını beklemiyordum ama kesinlikle tavsiye ederim.

Malzemeler:
Bayat ekmek( küp küp doğranmış)
2 parça Tavuk But ya da göğüs eti
2 bardak Tavuk suyu
1 kase kadar yoğurt
2 diş sarımsak
Tereyağ ( yaklaşık 1 kaşık)
Salça ( 1 mama kaşığı)
Ayçekirdeği (iç olarak satılıyor) yakl.1 çar bardağı
Maydanoz ve taze nane yaprakları (ince kıyılmış)
Kırmızı pul biber, Karabiber,Tuz

Not: Malzemelerin miktarları aslında paşa gönlünüze kalmıştır, bol baharlı seven biberi çok atar, sarımsak sevmeyen atmaz... ne diyim şimdi ben :))
Yapılışı:

Bayat ekmekleri ( tam tahıllı ekmek ve beyaz ekmek karışıktı bende) tereyağında (wok tava kullandım ben) çevirmeye başlayın biraz kızarmaya başlayınca içine ayçekirdeklerini de ilave edin beraberce kızarsın.
Diğer tarafta önceden baharatlarla birlikte haşladığınız tavuğu didikleyin. (ama perişan etmeyin)
Tavuk suyunu ısıtın ve sarımsakları ezerek yoğurda karıştırın. Yoğurda kaşıkla biraz sıcak tavuksuyu ilave ederseniz yoğurdunuz ılık olur lezzetler ve ısılar aykırı kalmaz.
Ekmekler kızarınca güzelce bir servis tabağına alın. Üzerine tavuk suyunu, ardından didiklenmiş tavuğu, sonra yoğurdu gezdirip, sonra da kıyılmış taze nane ve maydanozu serpin.
En üste tereyağ ve salça ile hazırladığınız sosu ilave edin.
Ve hemen oradan uzaklaşın. Sizi de yiyebilirler. Bizim pisi Boncuk, servisi yapana kadar yanından ayrılmadı, kokla kokla perişan oldu mesela...


Afiyet olsun...


Hiç yorum yok: